torsdag 19 december 2013

Skolfoton

När man är hemmafru har man tid över för både det ena och det andra. Igår var det mani-pedi på nedanstående salong och idag hade jag tid hos frissan.


Skolan är inne på sin sista vecka för terminen och undervisningen går på halvfart. Sara och hennes kompisar passar därför på att umgås in i det sista. Igår var det sleepover hos Halle och idag är de hemma hos Maureen. Sara missade därför en god middag hemma igår då vi fick lammkotletter.


Med potatisgratäng till. Gratängen blev så god om jag får säga det själv.


Barnen har äntligen fått sina skolfoton. De togs i mitten av september så det har dröjt ett bra tag för att få hem dem. Det saknades vissa bilder så jag misstänker att fotostudion - som heter King Foto, har haft vissa problem.


Förutom det vanliga paketet beställde jag även kylskåpsmagneter. Jag tvivlar på att man kommer att kunna använda dem som kylskåpsmagneter eftersom de är så stora och tunga. Det står dessutom coasters på paketen.... Sara undrade också varför hennes bild var en close-up om man jämför med Hugos. Det kan man ju undra. Jag har redan mailat till fotostudion och frågat.


Ikväll är det utgång både för Chrille och för mig. Jag är dock lite skadad efter att ha försökt att ta sats för att stå på händer på yogan imorse. Jag sträckte en av de stora lårmusklerna baktill rejält och haltar lite.
Apropå gymmet så såg jag idag en tanta i 40-årsåldern som kom ut nyfriserad och nyduschad från omklädningsrummet med sin maid i släptåg. Maiden bar alla väskor och det var nästan lite beklämmande. Alla som har råd har ju maid i detta land, men detta måste väl ändå vara höjden av slöhet.

När Hugo spelade sin match i lördags fick jag reda på att en dam som alltid är där med en av Hugos 14-åriga kompisar inte var hans mamma utan hans nanny. En nanny har man ibland livet ut. Jag var övertygad om att hon var hans mamma eftersom jag alltid har sett henne på matcherna tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar