måndag 23 april 2012

Chrilles fölsis

Igår firade vi Chrille redan tidigt på morgonen.


Det var kaffe och bakelse på sängen. Med sång till förståss. Chrille tyckte dock inte att vi hade sjungit upp oss tillräckligt och var lite besviken på sånginsatsen....


Hugo gillar i alla fall bakelser till frukost. 


Sen lämnade vi barnen hemma med Noah och gick och spelade golf. Chrille hade en ny cobra han bara var tvungen att rasta. Cobran Long Tom. Den gick som ett spjut hela dagen och Chrille lyckades att driva ut mig på några hål i alla fall.

Vi spelade på en jättefin bana i västra Jakarta, Gading Raya.


En katedral är granne med banan och den har tydligen varit bombhotad vid något tillfälle. Dock ej i söndags.



Vattnet i bäcken var rent dessutom. Det brukar det inte vara i bäckarna här. Tvärtom. Vattnet i vattendragen här brukar vara alldeles trögflytande och illaluktande.



På kvällen gick vi till Epilogue - en restaurang i våra kvarter. Ägarinnan har tydligen gått på kockskola i Frankrike och serverar därför fransk mat som tyvärr bara var sådär god. OK, men inget fantastiskt. 


Vi hade en trevlig kväll i alla fall. Restaurangen var alldeles tom när vi kom dit. Ett par till lyckades hitta dit något senare.

Idag måndag har Sara varit hemma från skolan då hon är lite förkyld, krasslig och svag. Hon måste pigga på sig till på onsdag då hon och jag ska åka på skolutflykt med övernattning. Jag har idag spelat tennis i två timmar och haft ett jättebra och effektivt arbetsmöte med Isabelle om sponsring till vår kräftskiva. Därefter var jag tvungen att göra min bahasaläxa till imorgon. Den tog över två timmar att göra. Pust. Imorgon ska jag börja att boka hotell och flyg till i sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar