måndag 16 april 2012

Efterskalv

Vi var på ett trevligt party hos Linda och Mats i lördags kväll. Vi kom hem ganska så sent och precis när vi gick och la oss kände vi ett litet jordskalv. Chrille trodde först att det var jag som låg och skakade med benen, men det var ett efterskalv med magnituden 5.4 vi kände. Det hade varit ett större jordbävning i Banten tidigare. Lite häftigt då jag inte varit med om detta tidigare.

I söndags var det golf på Pankan igen. Vi spelade med amerikanske Steve som gick och svor mest hela tiden. Jag med för den delen då mitt spel var helt fruktansvärt. Jag lärde mig några nya starka amerikanska uttryck såsom 'I topped the f-ck out of that one'.

Chrille spelade toppen och var som en speleman hela rundan. Jag drivade ut Chrille på de flesta hålen - som vanligt alltså, men det räckte inte så långt.


På vägen hem såg vi durianfrukter på rad i en liten affär längs Fatmawati.


Idag har barnens skola, Jakarta International School, 60-års jubileum. Det var galamiddag i skolan i lördags, men det hade tydligen varit mest lärare och high school-föräldrar där. Idag har jag också spelat tennis i tre timmar. Först en timme med en sparringpartner och sen med dubbelmatcher med tjejerna i två timmar. Pust.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar