onsdag 4 april 2012

Back in Jakan

Semestern är slut för denna gång. Vi är på plats hemma i Jakan igen.
Sista bilden från Bali nedan. Jag har redan skrivit min åsikt om hotellet på Tripadvisor - får se om den är i linje med Tripsadvisors regler så att de lägger upp den. Jag var inte nådig i min kritik av Hard Rock Hotel. Det är det smustigaste hotell jag någonsin bott på. Allt var skitigt. Så synd, för hotellet har verkligen alla förutsättningar för att vara bra.


Väskorna packades upp redan samma kväll och redan idag är allt tvättat och struket. Så lyxigt!


Vädret här är minst sagt omväxlande just nu. Tropisk hetta blandat med häftiga åskregn. Det har regnat så mycket i Jakarta att det nu är stora problem med översvämningar. Bland annat i Lebak Bulus - bara några kilometer söder om oss. Trafiken har därför varit fruktansvärd. Det har stått helt stilla. En sträcka som brukar ta en kvart tog 1,5 timmar att åka igår. Bussarna har svårt i uppförsbackarna då det står still. Konduktören får hoppa ut och lägga stenar bakom bakdäcken så inte bussarna ska glida ner.


Igår var jag på årsmöte med Nordiska Klubben och blev återvald som Sverigerepresentant och fick applåder. Det fick i och för sig alla som blev återvalda. Trevligt i alla fall. Vi har i år en större styrelse som kan vara med och hjälpas åt att driva olika saker vilket känns kul.

Jag fick ett sms från sömmerskan häromdagen om att min klänning nu var klar för avhämtning. 'Mister Monika' - det blir jag kallad ofta.


Jag och Gunilla åkte därför till henne idag - Jingga Modiste.


Och klänningen som jag låtit kopiera blev över förväntan bra. Den blåa är ny. Jag har därför beställt en massa andra saker hos henne idag.


Så här kan det se ut i området där sömmerskan håller till - Market Majestic. De finns en massa tygaffärer där som alla verkar drivas av indier. Matställena är enkla som synes - nedan verkar man kunna köpa fritterade bananer.


Det byggs en hel del där också så det är lite stökigt att ta sig fram. Och det är fullständigt livsfarligt att vara byggarbetare här i landet. Det är inte många bambustänger killarna har att balansera på.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar