onsdag 11 april 2012

Golf med ANZA

Idag premiärspelade jag med ANZA-damerna på Bogor Raya GC. ANZA som i Australian New Zeeland Association. Jag har gått med i deras golfgrupp som spelar varje onsdag. Idag var dock flest amerikanskor där. Jag spelade med Valentina - en amerikanska som jag känner sedan tidigare, Michelle - en kanadensiska och Margit - en holländska som har en son som spelar i Hugos fotbollslag. Som tur var kunde jag åka dit med Valentina eftersom det är helt omöjligt att få tag på en taxi i morgonrusningen. Det går inte ens om man beställer långt i förväg vilket jag fått erfara några gånger. Jag hade kört mina golfklubbor till henne igår och tog idag cykeln tidigt på morgonen eftersom jag inte ville riskera att hon fastnade i morgontrafiken på vår gata. Vi har en skola i våra kvarter och det brukar vara tjockt med bilar på vår gata.

Vi kom fram i god tid och det var fullt av spelare framför oss trots att vi hade bokad tid. Någon i bokningen hade gjort bort sig ordentligt. Alla var lika frustrerade.


Det var en fantastiskt fin dag och solrosorna till vänster på bilden nedan var klara för skörd. Riktigt så tomt som det ser ut nedan var det dessvärre inte. Efter nio hål meddelade man att det var minst en timmes väntetid innan man kunde komma ut på hål tio eftersom alla verkade ha tagit lång lunchpaus. Vid trettonde hålet var det tre flighter före oss och då gav jag upp eftersom plikten kallade. Jag var tvungen att åka till skolan med mellis då barnen först skulle ha svenskalektion och sen spela fotboll respektive basket direkt efter.


Ikväll är Chrille och spelar biljard - som vanligt eftersom det är onsdag. Jag ska på bokklubb hemma hos Isabelle. Barnen får vara ensamma hemma och gå och lägga sig i tid förhoppningsvis. Förra veckan var båda uppe när jag kom hem klockan 22:00 trots att de hade lovat att gå och lägga sig 20:30. Snorungar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar