fredag 20 april 2012

Full fart

Den här veckan har varit proppfylld av en massa olika saker. Jag har flängt fram och tillbaka och suttit extra mycket i bilköer. Så här kan det se ut i en korsning. Mopeder överallt. Ingen kommer fram. Man ska helst inte ge sig ut i trafiken kvällstid, men jag var tvungen att hämta Sara från ett Laser game-kalas härom kvällen.


Det har varit möten både med styrelsen i Nordiska Klubben samt med festkommitten för höstens kräftskiva. Charitygruppen hade också möte, men det missade jag dessvärre då tiderna krockade. Onsdagsgolfen fick också ställas in. Ett möte i skolan hann jag också med då jag ska vara 'chaperon'  på en skolresa till Bandung i nästa vecka - med övernattning. Min uppgift blir att hålla koll på att fem barn kommer i säng och sover när de ska.

Saras klass hade också redovisningar av sina arbeten som de gjort så det blev ytterligare ett besök i skolan. Alla barn fick välja en person de skulle prata om och Sara berättade om Jane Goodall och hennes arbeten med apor.


Jag har dock hunnit med att spela tennis tre gånger och idag vann jag matchen mot Torill. Mycket kul då det inte händer så ofta.

Idag var också den enda dagen jag hann leta efter en present till maken som fyller år nu på söndag. Jag hittade det jag skulle - en ny driver - en Long Tom. Säkert det sista exemplaret som gick att få tag på i Jakan idag. Jag fick vänta i tre timmar då klubban skulle budas från en annan affär. Jag hann därför med lite shopping under tiden....

Chrille spelade golf nu på eftermiddagen och fick klubban levererad till sig på 17:nde hålet. Den fungerade bra!


Lotta, vår svenskafröken är ute och reser den här veckan så det fick bli filmvisning istället för lektion. De stora barnen är hos mig just nu och tittar på 'Hipp Hipp Hora' som fröken har valt. De ska sedan diskutera filmen i klassrummet. De små har varit hemma hos Jessica och tittat på en annan film.


Ikväll är det pubkväll med Nordiska Klubben. Sara är redan på sleepover hos Kathrine och Hugges kompisar kommer över hem till oss senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar