måndag 30 april 2012

Helg i Jakarta

Denna helg har vi varit bortbjudna på middag både fredag och lördag. I fredags var vi hemma hos Lussan och Robin och i lördags var det grillning hemma hos Jenny och Kent. Både kvällarna var mycket trevliga.

Som vanligt var det sen fotboll och basket hela lördagen. Hugos tränare i både basket och fotboll - Toto, är en duktig fotograf och skickade över bilder på barnen Engström in action.


Hans dotter Taj spelar i Saras PIE-lag så vi brukar träffas på Saras matcher också.



Mina egna bilder från dagen är inte lika proffsiga. Jag glömde kameran dessutom och fick nöja mig med att enbart fotografera med telefonen.

Sara spelade också kvartsfinal i Greenfiled-cupen med Middle School-laget. De förlorade tyvärr på straffar och är därigenom ute ur denna cup. Sara missade också sin straff. Nu har de bara Coca Cola-ligan kvar, säger jag som precis har lärt mig skillnaden på cup och liga.


Under Hugos basketmatch satt jag och Jonathans mamma Lise och pratade med en annan mamma. Jag berömde hennes virkade väska och fick veta att fabriken som tillverkar sådana ligger i Yogyakarta och inte har några butiker i Jakarta. Under vårt samtal fick hos ett sms - från just detta väskföretag, om att de hade en monter på en mässa som pågick i Jakarta just denna helg. Snacka om timing!


Jag kunde inte låta bli att åka dit, men det var fler än jag som också hade siktet inställt på Inacraft 2012. Himmel vilka köer det var för att komma in på mässområdet. Många lördagslediga indonesier var det. Jag hann inte kolla på mer saker än just väskorna för det tog sin tid att välja ut vilka jag skulle köpa. Jag köpte två stycken till Lise också eftersom hon inte hade tid att själv åka dit. Nästa år åker jag dit på en vardag och botaniserar mera bland alla fina saker som det verkade finnas på mässan.


Jag blev alldeles svettig över att ha så mycket att välja på.


Fynden.


Igår söndag var det golf igen. Som vanligt på söndagar. Vi spelade med en trevlig indonesisk man och gick hela vägen och pratade om korruptionen i detta land.


Det står folk och fiskar i de skitiga vattendragen längs golfbanan. Denna kille hade fångat flera stora fiskar som han stolt visade upp.


Jag spelade hyfsat bra hela tiden och avslutade med en birdie på sista hålet. Superbagus. Detta räckte till vinst över Engström också.


På kvällen åkte vi till CITOS och käkade middag på Eclectic - en restaurang som har Swedish meatballs på menyn. Köttbullarna var sådär goda. De indonesiska rätterna var bättre. Sen gick vi på bio och såg 'The Cold Light of Day' som vann omröstningen. Vi hade även 'Mirror, Mirror' att välja på. Den hade nog haft en bättre story.


 Idag måndag var det en stor dag för Hugo också. Han åkte iväg på sin ESP-resa (Extended Study Program) till Bogor med alla sexorna. Totalt 200 elever. Det gäller då att hålla koll på sina saker.


Obligatorisk dress code gäller för resor med skolan. Denna tröja skulle de ha på sig idag.


Hugge har sett så mycket fram emot på denna resa och väntas inte hem förrän på fredag eftermiddag. Inga mobiletelefoner är tillåtna på resan, men vi kan tydligen följa dem på nätet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar