torsdag 5 juli 2012

Back to back middagar ute

Igår tisdag träffade jag Åsa - en gammal kompis från gymnasiet, och Boel- en ny kompis från Jakarta, på Bistro Rigoletto som är ett nytt populärt ställe i Stockholm. På väg dit var det full uppståndelse nere på Östermalms tunnelbanestation. Det var fullt av storvuxna (alla var säkert två meter långa) och skyddsklädda poliser på perongen när jag kom ut från tunnelbanan. När jag sen stog i rulltrappan på väg upp hördes ett enormt brölande och snart var hela den usla delen av Djurgårdklacken på väg ner för rulltrappan. Det stank öl om de gamla gubbarna och de var så läskiga! De var alldeles galna i ögonen och vrålade en massa otäcka saker om IFK. Det var nämligen match mellan Djurgården och IFK Göteborg på Stadion igår. De hade en massa storvuxna och lika skyddsklädda poliser bakom sig också och det kändes tryggt får oss övriga trafikanter. Jag hade inte velat springa på dessa tatuerade galningar om inte polisen hade varit där. Snacka om white trash. Sorgligt, för jag hejjar också på Djurgården.


Ja, tjejträffen efteråt var jättetrevlig. Vi drack en massa rosevin och det var därför tungt att gå upp i morse. Idag träffade jag Lollo - min chef på Skanska, på lunch.


Jag och Ninni käkade sen middag med Klara, Gustav och Hugo på hotell Forestas uteservering.


Utsikten därifrån är härlig.


Väl hemma igen dödade jag en mygga som visade sig vara alldeles randig. Är denguefebern på väg till Sverige måntro?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar