lördag 7 juli 2012

Boda Borg

Vi var på utflykt igår. Till Boda Borg som ligger i Oxelösund. Kusinerna Gustav och Klara hängde med de också. Vi lämnade Lidingö klockan 8:00 och var på plats strax före klockan 10:00. Jag körde lugnt då det regnade lite granna på vägen och jag har blivit varnad för att däcken på bilen vi kör inte ska vara de bästa.

Det var en perfekt dag för Boda Borg. Det var inte så mycket folk på plats - 75 personer mot 400 som det brukar vara på helgerna. Boda Borg är tydligen uppbyggt som ett dataspel. Det gäller att klara olika uppdrag för att få avancera till nästa nivå. Uppdragen består av olika rum där man ska lösa ett problem eller göra någonting. Kusinerna var lyriska och sprang omkring i sju timmar! De hann mot förmodan med lite taco-buffe till lunch också. Samt otaliga godis-, glass- och drickapauser.

Boda Borg är inrymt i ett tidigare bostadshus. Ett typiskt trevåningshus från miljonprogramtiden. Lite kul att de har fått in så mycket kul i det.


Själv parkerade jag mig i en soffhörna i receptionen och satt och löste korsord nästan hela dagen - både i telefon och på papper. Pratade en del även med ett par andra mammor från Strängnäs. På eftermiddagen gick jag en fin promenad genom metropolen Oxelösund ner till gästhamnen.



Centrumet var inte så upphetsande.


De klarade av totalt 13 rum. Man klarar i snitt av ett rum i timmen, så de gjorde ett bra jobb. De fuskade bara på ett par ställen...


Klockan var ganska så mycket när vi äntligen kunde åka hem. Det fick bli middag på en amerikansk snabbmatkedja trots att Max låg precis bredvid. Jag och Hugo blev nedröstade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar