måndag 9 juli 2012

Sista helgen i Svedala för denna gång

Vi har haft en jättemysig sista helg här hemma i Sverige. Igår lördag skulle vi egentligen ha seglat med Jeanette och Jojje, men eftersom SMHI hade varnat för regn och åska vände de hemåt tidigare än planerat. Så vi träffades i Nacka istället. SMHI hade för övrigt fel - lördagen var en jättefin dag.

Vi hade en jättetrevlig kväll i alla fall och sov även över. Christer kom också förbi en sväng.


Barnen badade i Bagarsjön som bjöd på hela 20 grader.


Jeanette hade dukat så fint och Hugo plockade en prästkrage till mig.


Kidsen tittade på film i 3D till sent på natten.


Idag söndag fortsatte badandet. Det var inte lika fint väder idag, men temperaturen i sjön var densamma.



Jeanette hade köpt en rolig flotte som var som en studsmatta. Det hoppades friskt från den och tjejerna gjorde även volter ner i vattnet.






Det var ganska så kallt efteråt. Läpparna var alldeles lila på de små liven.



Idag har jag också packat och hoppas nu att jag får med mig all maten som jag köpt. Det är bland annat flera falukorvar och en massa godis som ska med hem till Jakan. Det är ytterst tveksamt om Chrille - som tyvärr prioriterade sina golfklubbor framför Marabouchoklad, ska få smaka. Han fick inte med sig en enda pinal hem och glömde dessutom flera av sina saker som vi nu måste släpa på.

Vi är nu precis hemkomna från en trevlig söndagsmiddag hos Bärsan och Loisan. Rickard och Charlotte var också där med sina barn. Och vi fick Bärsans goda efterrätt också!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar