torsdag 19 juli 2012

JIS, PIM och Poins Square

Efter morgonbadet såg våra gäster några av de förkortningar jag använder mig av här på bloggen IRL.


Vi var först på JIS - Jakarta International School.


Där gick vi en promenad genom hela det stora skolområdet.


Sen bar det av mot PIM - Pondok Indah Mall. Där åt vi bland annat lunch på Sushigroove - ett namn som också figurerar en del här på bloggen.


Vi käkade sushi så vi storknade.


Sen var det shopping av Converseskor på Poins Square och efter det en lugn eftermiddag med packning och middag hemma. Det blev ett långt kvällsdopp för barnen också. Imorgon bär det av mot gamla goda Gili. Gud vad vi har det bra.

2 kommentarer:

  1. Hej! Mitt namn är Matilda och jag ramlade in på din blogg då jag googlade på svenskar i indonesien. Jag är här på semester och min kille bor här i Jakarta. Även jag kommer att flytta hit då vår bebis är född. Det vore skoj att hålla kontakten med er! Mvh. Matilda http://minbebis.com/blogg/tildan/

    SvaraRadera
  2. Hej Matilda!
    Trevligt. Välkomna till Indonesien.
    Du kan även maila mig på monkan.engstrom@gmail.com om det är något du undrar.
    Hälsningar,
    Monika

    SvaraRadera