måndag 17 september 2012

Blomleverans

Igår söndag blev det så golf igen. Endast en runda hanns med denna helg till Chrilles stora besvikelse.
 
 
Vi hade varit ute och käkat brunch på Grand Kemang Hotel först. Med halva svenskgänget här vilket var väldigt trevligt. Det var dock lite tungspelat då magarna stod i fyra hörn. Vi gick ut klockan två och hann precis runt innan det blev mörkt. Vi delade dessutom på vinsten.
 
 
Idag har Hugo varit hemma från skolan då han fortfarande var lite ynklig i morse. Han börjar bli frisk nu låter det som eftersom han retas med syrran. Det är ett gott tecken.
Jag gav mig ut i våra närkvarter och försökte hitta någon som kunde hjälpa mig att sy upp ett draperi. Det gick inte så bra så jag fick åka ända in till Majestic. Å andra sidan hittade jag en affär där som inte gjorde annat än just sydde gardiner. Där gick jag även förbi en affär där de säljer band. Den skulle Gunilla ha gillat!
 
 
Den gamla marknadsladan vid Majestic är numera riven. Marknaden har flyttat in till ett nybyggt hus i närheten.
 
 
Väl hemma igen hittade jag denna tjusiga bukett.
 
 
Det var Gitte och lilla Anna som hade köpt de fina blommorna och skickade med medföljande kort.
 
 
De var ledsna för att våra fiskar hade dött eftersom de blev så välmatade i fredags. Det gjorde ju inte så mycket tyckte jag. Den som blev mest ledsen var vår maid Iyem eftersom hon hade planterat in matfisk i vår guldfiskdamm (!) och den ena av de tre som dog i helgen var ett stort fint exemplar av just en sådan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar