söndag 16 september 2012

Livet på Gaharu 2

En grannpojke har stått för  jättetrevlig underhållning några eftermiddagar i förra veckan. Han sitter alltid på taket och spelar gitarr och sjunger fint.
 
 
Synd att Hugo inte har fortsatt med sina gitarrlektioner!
 
 
När jag simmade i fredags morse hade jag hela tiden sällskap av detta rara par som inte rörde sig ur fläcken på över en halvtimma.
 
 
På eftermiddagen samma dag kom några av de andra hemmafruarna över på lite vin. Jag bjöd både på vitt och rosé som min vinleverantör äntligen fått in. Till det gubbröra samt köttbullar på tandpetare. Köttbullarna var populära hos de barn som hade följt med.
 
 
Två busungar hällde också ut halva burken med fiskmat i vår damm och idag upptäckte jag att de två största firrarna låg livlösa på botten. De hade i alla fall dött mätta. Samma busungar hade också stått och kastat ner massor av småstenar i poolen - det är tur att poolkillen kommer imorgon.
 
 
Sara kom hem från sin fieldtrip i fredags. Hon hade haft så kul och nästan tappat rösten för hon hade pratat så mycket under de tre dagar som hade varit bortresta. De hade fått se hur man odlar ris och orkidéer, fått rida på vattenbuffel och badat i lera. Sara kom även hem med en fin vävd rosasvart matta.  Hon hann dock inte mer än hem och vända förrän hon åkte iväg till skolan då det var bingonight där i fredags. Hon och Halle.
 
 
Hugo sov äver hos Yaa i fredags. Han ringde hem i lördags morse och lät så ynklig. Han mådde dåligt och hade sen hög feber hela dagen. Han kräktes en del så det måste ha varit någon bacill han fått i sig eftersom han redan mår bättre idag söndag.
 
Sara hade som vanligt både basket- och fotbollsmatch igår lördag. Hon har fått byta lag  i basket och spelar nu för 'Storm'. Tärnaren är en tysk mamma.
 
 
Hon fick denna helg en del vila mellan matcherna - det brukar inte vara så annars och hon har fått gå direkt från basketen till fotbollen. Fotbollsmatchen började inte förrän klockan 16:00 då det är lite svalare också.
 
 
Team Cameroon U13. Sara är enda tjejen.
 
 
Jag var 'snack mom' och fick en liten kompis som ville ha apelsinklyftor hela tiden. Vi bjöd även på donuts efter matchen och några av de mer rundlagda lagkamraterna åt både två och tre stycken var. Allt gick åt.
 
 
Det blev ananrs en stilla helg för min del. Chrille var ute på AW i fredags, men igår var alla hemma och höll Hugo sällskap. Idag upptäckte jag denna tjusiga blomma i trädgården. Har inte sett någon sådan förut.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar