lördag 8 september 2012

Tennisbråk

I torsdags efter bahasan åkte jag och käkade lunch med Chrille som hade suttit i telefonkonferens hemifrån på morgonen. Vi hade siktat in oss på att gå på en japansk restaurang på Senayan Place, men dessvärre hittade vi inte den utan hamnade en kinesisk istället. Senayan Place är ett stort shoppingcentrum som ligger alldeles mittemot Senayan City - ett annat stort shoppingcentrum med nästan samma namn. Det är hopplöst att komma ihåg vilket som är vilket.
 
 
 
Det blev i alla fall lunch på det ena stället och lite shopping på det andra. Jag köpte bland annat lakan i något nytt naturfiber. De är helt fantastiskt mjuka och eftersom jag spanat på sådana en längre tid nu slog jag till då de var nedsatta med 70%. De är hysteriskt dyra nämligen.
 
 
 
Igår fredag var det först en tuff tennismatch mot Jessica som jag förlorade. Dock inte lika stort som förra veckan, men ändå.... Det blev dessutom bråk med killen i kassan som försökte ta dubbelt betalt genom att hävda att jag inte hade betalat för mig i tisdags. Chrille betalade då så jag har ett vittne på  att det är gjort. Jag blev rejält förbannad för det är andra veckan i rad som det är strul med betalningen på tennisen. Det tog en lång stund innan jag lugnade mig. Sen var det dags för vininköp (de hade fått in rosé - yippie!) och den sista behandlingen hos frissan för denna gång (håret känns över förväntan bra!). Därefter var det lunch med Torill på Koi. Fredagskvällen blev lugnt eftersom jag nog hade glömt bort att dricka tillräckligt mycket vatten under dagen och fått en rejäl huvudvärk.
 
 
Idag lördag är det basketmatch för Sara. Hon ska spela sin första match för säsongen och fick en tjusig dress inför detta i torsdags då det var träning. Idag fick jag dock ett mail om att hon ska få byta lag eftersom lagindelningarna inte blivit så bra och de nuvarande lagen för ojämna. Det blir väl en ny dress så småningom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar