tisdag 25 september 2012

Mooncakes

Helgen gick i golfens tecken. Vi spelade både lördag och söndag.
 
 
Däremellan var det både basket- och fotbollsmatcher samt bio. Vi var på bio både fredag och lördag. I lördags hann vi med nöd och näppe gå på en japansk shabu-shabu-restaurang innan där grönsaker och kött tillagas vid bordet i en stor gryta med kokande buljong i. Det var jättegott, men vi hann inte njuta av maten eftersom vi alltid är ute i sista sekunden innan bion startar.
 
 
Igår måndag var jag och Birgitta och tittade på mattor vid Dharmawangsa. Jag såg en häftig en i koskinn, men vi har inte riktigt bestämt oss om vi vill ha den eller inte.
 
 
Jag passade även på att köpa nya blommor vid blomgatan i närheten där också. De lokala orkidéerna är så vackra.
 
 
Imorse var det guldfrukost med kinesisk månkaka till kaffet.
 
 
Chrille fick en tjusig kartong från en av sina kinesiska leverantörer häromdagen. Den innehåll just månkakor som man äter just nu då det är mid-autumn festival.
 
 
Kakorna kommer från restaurang Table8 på Hotel Mulia som är en kinesisk restaurang som brukar vara knökfull på helgerna.
 
 
Idag har jag varit på boot camp (kan knappt lyfta armarna just nu) och på möte med kräftskivegruppen. Jag hann in på Informa en sväng däremellan och köpa en ny kontorsstol också som Hugo redan har åkt omkring på. Han verkar gilla den.
 
 
Imorgon har jag styrelsemöte med Nordiska Klubben hemma hos mig direkt efter tennisen på morgonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar