torsdag 27 september 2012

Späckat schema

Det har varit två hektiska dagar - för min del i alla fall. Igår var det styrelsemöte med nordiska klubben hemma hos mig och jag bjöd då på Iyems goda Soto Ayam, det vill säga kycklingsoppa, till lunch. Sen raskt iväg med Birgitta för att hitta tröjor till vårt svensk-danska lag som ska spela golftävling med Brittish Women Association nästa vecka. Det blir neonrosa för vår del! De kostade hela 50 kr stycket! Till det blir det också neonrosa skosnören.
 
 
Sen åkte jag direkt vidare till hotell Kristall för att försöka ordna rabatt till nordiska klubbens fredagsöl där i nästa vecka. Därifrån direkt vidare till skolan för att försöka få fatt på en väska med Saras alla fotbollssaker i som hon glömde i skolan i lördags - tyvärr var den borta. Trots alla bevakningskameror som man har satt upp överallt...
Ett ombyte senare och jag var på väg in till stan med några tjejer från kräftskivekommittén för att lyssna på ett band som spelade på Pizza e Birro. Tyvärr var solisten sjuk och bandet spelade fruktasvärt högt inne i den lilla pizzerian. Det gick inte att höra sin egen röst. Vi åt snabbt varsin pizza, drack ur vinet och drog vidare till hotell Kristall för att lyssna på ett annat band.
 
Idag har jag varit på BWA för att betala för golfen, varit på keratinbehandling hos frissan och skrivit mail med Isabelle om kräftimport. Pust! Nu vidare till skolan med Sara på basketträning eftersom chauffören behöver vara ledig ikväll. Ska även hinna med att gå förbi vår hovleverantör av svenska program för att ladda ner de sista avsnitten av Robinson.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar