måndag 15 oktober 2012

Candidasa

Första dagen i Candidasa är till ända. Vi har haft en lugn och härlig dag. Barnen tycker kanske att det har varit för lugnt, men samtidigt behöver de bara vara och få vila ut. De började dock undersöka möjligheterna att byta hotell tidigare och pratade med varandra om vilken som varit den sämsta semestern någonsin... bortskämda små liv!
 
 
Hotellet är bra, men ligger kanske lite off. Hit ska man resa om man bara vill ligga still på hotellet och ladda batterierna. Dock vill jag utlysa en varning för maten....den indonesiska buffen till lunch var helt OK, men barnens mat var en katastrof.


En sämre pizza har vi aldrig smakat. Jo förresten - en gång på Gran Canaria, när vi fick in en tinad micropizza på en restaurang. Saras spaghetti och köttfärssås smakade bränt dessutom. Underkänt.

 
Utsikten från den lilla gazebon är dock nice. Jag låg här större delen av dagen eftersom jag fortfarande inte är helt kry.
 
 
Barnen höll mig sällskap emellanåt när de inte badade eller var på rummet och tittade på film eller spelade dataspel.
 
 
På eftermiddagen cyklade vi in till stan igen. Vi skulle bland annat byta en kortlek vi köpte igår som bara innehöll 50 kort.
 
 
Det gick bra att cykla till huvudvägen, men där vågade vi inte beblanda oss med den övriga trafiken utan ledde cyklarna istället. Mitt i stan ligger en ganska fin damm.
 
 
Vi slog oss ner på en av restaurangerna vid dammen och barnen åt en tidig middag eftersom deras lunch inte hade varit alltför mättande.
 
 
Tjusig utsikt från restaurangen.
 
 
Imorgon blir det nog en tur till den vita stranden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar