tisdag 9 oktober 2012

Ny kamera

Jag fick en kamera i födelsedagspresent av maken och fick välja den själv. Idag slog jag till och köpte en på JPC i Kemang.
 
 
Det som är så skönt här är att när man köper elprylar så får man otroligt mycket hjälp i affärerna med att få grejerna att fungera på en gång. De hjälper till att installera och montera allt så det är verkligen bara att plug and play efter det. Å andra sidan lyckas de att sälja på en saker man inte visste att man behövde. Jag kom hem med linsskydd, solfilter, rengöringsgrejer, fuktuppsamlare för kameraväskan, väska och en liten svart mjuk matta att lägga de ömtåliga kameradelarna på. Pust.
 
 
Så här ser kameran ut.
 
 
På eftermiddagen letade jag efter vita shorts till Hugo som han önskat sig det i födelsedagspresent. Det var inte det lättaste. Man har nämligen hängt fram höstkollektionerna i alla butiker nu och det hänger bara en massa långbrallor överallt. Och varma tröjor och jackor. Lite överdrivet kan tyckas eftersom temperaturen här är densamma året runt. Cirka 30 grader plus.
 
På PIM fanns det inga vita shorts. Inte på Gandaria heller. Jag fick åka in till stan och fick en chock eftersom den resan bara tog en halvtimme. Och bara 40 minuter hem. Otroligt! Det måsta vara något slags rekord. Jag råkade även gå förbi  hotell Kempinskis deli och hittade surkål till Hugo som har varit sugen på det ett tag.
 
Sara älskar min nya kamera och går runt och tar närbilder på allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar