torsdag 11 oktober 2012

FN-dag på PIE

Efter Hugos firande begav vi oss till PIE - Pondok Indah Elementary, för att se den stora flaggparaden. Det var på håret att vi hann då bilköerna var horribla även idag.
600 barn går på PIE. De minsta är tre år gamla och de äldsta går i femman, så det är Saras sista år där och hon är bland de äldsta.
 
 
I år går det barn från 59 olika länder på PIE och idag vid flaggparaden stog alla vid sin respektive flagga. Den svenska truppen är inte så stor, men det häftigt att lilla Sverige finns representerat.
 
 
 
Det är en maffig tillställning och vi mammor får en och annan tår i ögonen.
 
 
Saras lärare är amerikan och hängde med den stora USA-gruppen. Han tog kort på alla sina barn när de gick förbi.
 
 
 
Som alltid hade vi mammor bullat upp med massor av mat till lunch. Jag hade gjort köttbullar och stog och gräddade våfflor till efterrätt.
 
 
Vissa barn är inte så stora i maten och nöjde sig med enbart popcorn.
 
 
Mina bilder från dagen blev tyvärr inte så lyckade.... någon hade ändrat inställningen till porträttbild och ovan som jag är märkte jag det inte förrän jag kom hem....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar