tisdag 2 oktober 2012

Monkans födelsedag

Igår, på Kina och Cyperns nationaldagar, fyllde jag år. Det bjöds på skönsång och kaffe på sängen på morgonen. Hugo var så trött, så trött och hade knappt vaknat.
 
 
Sen var det jobb med kräftskivan med Isabelle på dagen och bullbak med Sara på eftermiddagen eftersom jag hade lovat att baka till en coffee morning idag. Vi gjorde dubbel sats och hade problem med mandelmassekrämen till bullarna. Den blev för rinning så vi kom på att vi skulle göra mandelmassefyllda vetebrödspiroger av halva degen. Det gick otroligt smidigt tack vare morfars lilla pirogmanick.
 
 
På kvällen åkte vi in till stan och restaurang Skye. En nyöppnat ställe på 56:e våningen där det även finns en poppis bar på en uteterrass. Man åker snabbhiss upp och det slår lock för öronen både på väg upp och ner. Hissmusiken är noga utvald och heter något i stil med 'Fly to the sky'.
 
 
Barnen fick dessvärre inte gå ut till baren eftersom de har åldergräns på 20 år. Vi åt middag på restaurangen istället. Utsikten över centrala Jakarta var magnifik. Vi drack skumpa och åt gott även om alla fick maten vid olika tider. Min mat kom en kvart efter att de andra hade ätit klart, men smakade bra. Chrille hade ordnat med blomleverans till restaurangen dessutom!
 
 
 
Han hade också förbeställd efterrätten som bars in av fem kypare som sjöng 'Happy Birthday'. Hela restaurangen var engagerad och folk vid de andra borden applåderade.
 
 
Det blev en mycket bra födelsedag trots att jag höll på att slå ihjäl mig på väg ut från restaurangen. Jag halkade på en stor fetfläck på golvet och blev liggandes raklång mitt i restaurangen. Tur att jag hann ta emot mig med ena handen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar