fredag 26 juli 2013

Hej då Gili

Igår blev det en slappardag på Gili eftersom det var vår sista dag på ön. Vi käkade en långlunch på Scallywags och varvade packning med slappande vid poolen på eftermiddagen.



Lova och Sara badade mest av alla. De låg i hela tiden och vi trodde nästan att de skulle börja utveckla simhud mellan tårna.


På kvällen blev det middag på Co-co-mo.


Vi satt på första parkett alldeles vid vattnet.


Det blev till och med en fördrink innan som vissa behövde extra mycket.


Månen sken så fint.


Dagen började med en skön simtur för min del och vi käkade som vanligt en stadig frukost bestående av omelett, nasi goreng och banana and chocolate pancakes. Tre hästkärror var sedan beställda till oss så vi skulle få med all vår packning. Om jag är känd för att ha för mycket grejor med mig när jag reser har jag äntligen mött min överkvinna. Jeanette hade fler väskor än jag varav den ena var fullpackad av fina korgar. Hon hade tömt en hel butik på korgar då hon köpte en i varje färg.



Vi fick vänta en stund på båten på hotellstranden.


Hej då Gili. 


Vi har varit här fem gånger nu och vid varje tidigare besök har vi haft nästa resa till Gili redan inbokad. Det har vi inte denna gång så det återstår att se om och när vi kommer tillbaka.

Resan till Jakan gick bra. Vi är hemma och har redan packat upp. Det blir en lugn hemmakväll ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar