söndag 21 juli 2013

Sköna Gili

Lördagen blev en skön och stilla dag på Gili. Vi hängde vid poolen halva dagen.


Hugo var på ett ovanligt pillimariskt humör och retades med alla som kom i hans väg. Mig puttade han i poolen - jag och Jojje hjälptes då åt att slänga i honom också.




Barnen hjälptes sedan åt att försöka lyfta Chrille ovanför vattnet. Han ser så nöjd ut där han ligger och tror att han svävar en bra bit ovan vattenytan. Jag fick sedan höra att jag var en dålig fotograf som inte lyckades fånga det ögonblicket - men bättre än nedan blev det aldrig....


Det gick bättre att lyfta Sara.


Och Hugo.



Sen blev det en smaskig långlunch på gamla, goda Scallywags där man byggt ett nytt tak och trädäck närmast vatttnet.


Efter lunch cyklade grabbarna hem medan vi tjejer tog det lugnt tillbaka och tittade in i några affärer på vägen.


Sara hade namnsdag för några dagar sedan och ska få välja en egen namnsdagspresent.


Hon hittade dock ingenting intressant igår förutom några små armband. Istället shoppade jag flera fina saker. Jag insåg dock att man höjt priserna från förra gången vi var här - det är högsäsong just nu.


På kvällen hade vi familjemiddagar på var sitt håll. Vi Engströmmarna cyklade bort till en liten thaikrog medan de andra var kvar på hotellet och hade en lugn kväll.

Idag var Chrille och jag ute på en morgonpromenad runt ön. Nu - efter en stadig frukost, är det åter poolhäng. Chrille och Hugo har intagit sin favoritposition.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar