söndag 6 november 2011

Fotbollshelg

Igår lördag var det fotboll. Från morgon till kväll. Jag och Sara var i skolan från 07:30 till klockan 17:30. Chrille och Hugo var där bara halva den tiden.

Det var avslutningsturneringar för Jakarta Youth Socker - en liga där alla som vill spela fotboll får vara med. Det var inga uttagningar innan - till skillnad från ligan som börjar snart, Coca Cola-cupen. De uttagningarna börjar nästa vecka.

Saras lag, Cameroon, som förlorat alla sina matcher hittills lyckades till slut vinna en under dagen.


Varje lag fick sen välja tre spelare som skulle få vara med och tävla i straffläggning. Sara var den enda tjejen som blev uttagen.


Hon gick inte så långt i tävlingen, men det var kul att hon fick vara med tyckte vi.


Sen var det prisutdelning där alla fick pokaler och skopåsar. Lunch serverades också, men den grillade kycklingen var Sara inte så sugen på så hon åt ingenting på hela dagen.


Hugges gäng, Netherlands, låg etta bland alla lag i sin åldergrupp efter den gångna säsongen eftersom de vunnit alla sina matcher förutom en där det blev lika. Det gick bra i turneringen också - ända tills semifinalen då de förlorade på straffar. Det var ett deppigt gäng som spelade om tredjepriset. De förlorade den matchen också och kom in på en fjärde plats till slut. Vi var inte kvar på den prisutdelningen.


Det var mycket häng kring fotbollsplanerna. Jag fick dessutom en hård boll i huvudet så jag tappade andan. Solglasögonen tog som tur var den värsta smällen, men jag trodde först att jag blivit av med framtänderna. Det var annars flera olyckor under dagen. En målvakt blev sparkad av en av Hugos lagkamrater så han bröt armen bland annat.


Igår kväll orkade vi bara med en lugn middag på Amigos och idag var det golf för mig och Chrille. Trots att jag var öm i och runt näsan spelade jag min bästa golfrunda någonsin. Jag gjorde två birdies och hade totalt 94 slag.


Hugo spelade mer fotboll idag. Då med Allstars-gänget. De vann med 9-0 mot ett indonesiskt lag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar