tisdag 15 november 2011

Julmarknad

Idag spelade jag och Chrille tennis på morgonen. På två banor bredvid varandra. Med varsin sparringpartner. Och två bollkallar. Var. Är inte det lyxigt?

Sen raskt hem och byta om för jag hade frukostmöte med Charity-gruppen hemma hos mig. Jag har fått ett recept på danska hurtbullar av Gitte där man gör iordning degen kvällen innan som får jäsa i kylskåp över natten. Så det serverades färskt bröd. Lyxigt även det.

Gunilla, Maria, Jessica och jag åkte därefter direkt till Hotel Grand Kemang för där var det julmarknad idag. Anordnad av BWA - the Brittish Women Association. Där var det full rulle.


Jag köpte några små grejor som ska få åka med till Vietnam i december. Jag fyndade även en tavla. Konstnären - som syns på bilden nedan, sa att han skulle flytta från Jakarta i nästa vecka så jag kunde pruta en del.


Den är målad med små prickar. Heter det pointillism kanske?


Det var kaos när man väl skulle ta sig därifrån. Det började nämligen att ösregna och gatan utanför hotellet är en av de mer trafikerade i vårt närområde.


Det är stökigt även här hemma just nu. Det borras och sätts upp krokar i badrum. Vi fick från början inte borra i kakelplattorna i badrummen, så jag har investerat en mindre förmögenhet i krokar och hyllor som sätts upp med sugteknik. Det visade sig suga på riktigt. Allt bara ramlar ner. Ägaren gick i alla fall med på att borra till slut och jag lyckades igår också få pengarna tillbaka för några duschhyllor. Det krävdes en hel del gnäll i järnaffären och det tog nästan två timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar