onsdag 2 november 2011

Getter på vår gata

Igår var Chrille, Hugo och jag på bio. Vi såg 'the Assault', en bra fransk film. Vi hann med en snabb middag på en kinesisk restaurang. Sara ville inte följa med. Hon verkar inte så förtjust i att gå på bio.


På vägen hem från en tuff tennismatch idag (svetten rann längs smalbenen tio minuter in i matchen) såg jag att man börjat sälja getter på vår gata. Det har med vallfärden till Mecka att göra och folk som har råd ska snart åka iväg. Inför resan ska man tydligen också slakta en get.


Jag köpte ingen get utan handlade andra saker. Idag på Senayan City och Senayan Place. Två gigantiska shoppingcentra som ligger mittemot varandra. Sen åt jag en urgod långlunch med indiska Vimi på Ganesha i Kemang.


Det bidde heller ingen gong-gong heller. De misslyckades med att snygga till den och jag fick tjata en hel del för att få tillbaka handpenningen. Men jag ska leta efter en ny ASAP.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar