onsdag 16 november 2011

Hantverkare...

Igår kväll var Chrille och jag ute och åt på Union med Gunilla och Dick vilket var mycket trevligt. Union är en systerkrog till Chrilles stamställe Loewy's och de har urgod västerländsk mat. Barnen knorrar lite när vi ska gå ut och säger att vi alltid är ute någonstans. De vill att vi ska vara hemma med dem hela tiden.

De var tillsagda att gå och lägga sig i vanlig tid - senast 20:30, men eftersom de var så trötta imorse tror jag inte att de kom i säng i tid. De låg nog uppe och titade på nya - för oss i alla fall, avsnitt av Parlamentet.


Idag var jag på stor härlig tjejlunch hemma hos Gitte. Vi var en 14-15 stycken. Hemma har borrandet nu upphört. Husägaren ringde hantverkarna tydligen och sa att de inte fick vara kvar längre. De har varit här igår och idag. De har lyckats sätta upp följande:

En (1) krok i gästbadrummet.


Och två (2) kroklister i vårt och barnens badrum. Detta har tagit ca tio timmar.


De kom helt tomhänta igår - som vanligt. Inte ett verktyg hade de med sig. Precis som vanligt. Borrmaskin har vi så det var ju tur. Jag fick ge dem pengar till nya borrar. De spenderade dock dubbelt så mycket på en massa olika saker och jag med mina knappa bahasakunskaper inte kan läsa mig till vad som står på kvittot. Måste nu ta en möte med husägaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar