söndag 20 november 2011

Premiärgrillning

Idag söndag var det tidig golf för Chrille. Jag och barnen hade full styrning på annat håll. Sara hade sin andra baseballmatch för denna helg. Hon tycker att det är jättekul att spela. Varje match är ganska lång. De spelar 1,5 - 2 timmar. En match är 'nio innings' lång har jag fått lära mig.

Sara träffade bollen bra idag. De fick både igår och idag värma upp i buren innan match. Med bollkastarmaskin och allt.




Efternack. Saras gäng vann stort. 15-0.


Hugo var på futsalkalas under tiden. Det vill säga inomhusfotbollsparty.


Därifrån vidare till utomhusfotboll då det skulle spelas match med Allstar-gänget och coacherna Mr Schwartz och Mr Beech. Detta kort togs efter första halvlek. Jag gick fram till Hugge med en dricka och hörde Mr Schwartz säga till grabbarna  -'I am not overly dissappointed with you, but....'
Killarna gjorde ett bra jobb i den tryckande värmen - tyckte jag i alla fall, och vann matchen.


Resten av eftermiddagen och kvällen ägnades åt den svensk/danska serien 'Bron'. Med ett kortare avbrott för middag. Vi premiärgrillade idag. Vi har försökt att grilla två gånger tidigare, fast då utan tändvätska och det har då inte gått. Idag gick det toppen. Trots ösregn och halvfrysta köttbitar. Vi skypade med Ninni och Gurra under middagen och det kändes nästan som om de satt med vid bordet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar