tisdag 29 november 2011

Singapore - ankomstdagen

Barnen och jag kom till Singapore i torsdags kväll. Redan då visste de att detta skulle bli en av de bästa resorna i deras liv. Vi bodde nämligen i Resort World på Sentosa Island. Vägg i vägg med alla attraktioner för både vuxna och barn. Det var som att bo mitt i Gröna Lund.
Första middagen intogs på Hard Rock Café och Hugge var säker. - 'Detta är den godaste hamburgaren jag ätit i hela mitt liv'. Den slog till och men den som legat etta på Hugges lista ett bra tag nu - den på Jimmy's Steakhouse i Stockholm. Och det är ett bra betyg det.


Vi bodde på Hotel Festive med utsikt över Singapore och taket på Universal Studios. I Singapore har man ofta tak över gågator. Det verka regna friskt i denna stad när det väl regnar.


Luftfuktigheten är också besvärlig. Jag öppnade balkongdörren på morgonen och det blev kondens på spegeln på en gång. En kul lek blev det i alla fall.



Barnen hittade snabbt en favoritaffär. Sara då i synnerhet som blivit något av en godisgris på senare tid. De köpte mycket godis i denna affär.





Huggo blev något besviken på sitt inköp vid ett tillfälle - hans chokladbitar visade sig vara julgranspynt. Han tyckte att det var lite dyrt att behöva betala 40 SEK för fem små chokladbitar.


Fortsättning följer. Vi har varit helt avklippta från verkligheten ett tag - både i Singapore och här hemma då vi har haft problem med intranätet. Jag har nu en bra kontakt med en kille som installerade vårt trådlösa nätverk. Han kommer direkt när man ringer vilket är urskönt. En egen IT-tekniker är guld värt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar