tisdag 29 november 2011

Singapore dag 2

På lördagen var det Chrilles tur att ta över staffettpinnen och gå på Universal med barnen. De såg lika mycket fram emot dag två, om inte ännu mer.


Själv fick jag en dag för mig själv och åkte in till Orchard Road. Jag tittade bland annat in i den nyöppnade HM-butiken. Jag köpte dock inte en pryl. Varken på HM eller någon annanstans. Kanske var jag för trött efter dagen innan.


Resten av familjen anslöt tidigare än väntat. Köerna på Universal var hysteriska. Man fick stå i kö i upp till 80 minuter. Snabbpasset får endast utnyttjas en gång på varje ställe. Vi gick och käkade lunch på EON istället.


På eftermiddagen gick barnen tillbaka till Universal helt själva. Vi hade fått nog. Och de hade många åk kvar att göra...Vad skönt det är att ha stora barn ibland.

På kvällen åkte vi till Clarks Quay där restaurangerna och barerna ligger på rad. Även detta som ett Gröna Lund fast för vuxna. Vi gick inte på Hooters, utan på en mer städad italienare.


På nedanstående ställe, the Clinic, såg det ut som om man kunde beställa drinkarna i dropppåse på ställning.

Den turkiska glassen var populär, mycket tack vare försäljaren som retades med alla som köpte.

2 kommentarer:

  1. Förstår att det var kul! S o H får hänga på oss dit i sommar!

    SvaraRadera
  2. Ja, om inte annat så måste ni stanna till där på ner- eller hemvägen. Ungarna var lyriska

    SvaraRadera