måndag 21 november 2011

Stökigt Luciarep

Idag har jag tagit fram det lilla julpynt som vi hade med oss eftersom det ju är första advent nu till helgen. Jag hade också vår första Luciarepetition hemma hos mig idag efter skolan och ville ordna lite adventsstämning i huset därför. Alla anmälda dök dock inte upp... far from it. En sömmerska kom i alla fall då vi är flera som behöver sy upp Lucialinnen. Sömmerskan tog dock sitt pick och pack när vi började diskutera priset för att sy upp ett linne och gav sig bara iväg. Och där stog vi alldeles snopna.


Julstjärnan som jag hade köpt idag var full med myror. Den fick sprajas hårt.


En stol gick också sönder under fikat. Stackars Linda rasade häftigt, men gjorde sig som tur inte illa.


Stackars Amelia blev magsjuk i bilen på vägen hit. Ja, lite stökigt har det allt varit idag.


Vi får hoppas att det inte händer något mer idag.


Nu vill jag bara njuta av allt det juliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar