fredag 4 november 2011

UN Day på Middle School

Idag firades FN-dagen på Middle School. Alla elever uppmanades att ha nationaldräkt på sig. De från Sydamerika och Asien hade tagit detta på allvar och var jättevackra i sina dräkter. Resterande hade mestadels sportkläder i sina respektive flaggfärger på sig. Det hela började på morgonen med en flaggparad vid Bali Stage på Middle School.


Hugo fick den stora äran att vara flaggbärare. De hade tränat på denna uppgift vid två tillfällen innan.


Flaggbärarna kom in i ländernas bokstavsordning och till respektive lands nationalsång samt publikens jubel. Mycket fint. Störst applåder fick Sydkoreas, Japans och Indonesiens flaggbärare. Det är flest elever som kommer från de länderna.


Det är så häftigt med denna internationella skola. Det finns verkligen elever från all världens hörn.



Direkt efter åkte jag hem på en mycket känslosam fika hos en kompis. Ikväll blir det en lugn hemmakväll för oss alla. Efter det att barnen kommer hem vill säga. Sara är hos Halle och Hugo spelar basketturnering hela eftermiddagen fram till klockan 20:00 ikväll. Jag och Chrille måste vila efter gårdagens strapatser. Jag var då ute och firade Linda som precis fyllt 40 och Chrille var ute med några jobbkompisar.


Igår - måste jag också nämna, var jag och Gunilla på den svenska ambassaden och pratade Luciafirande med bland annat ambassadrisen Eva. Det kommet att bli ett Luciatåg i Jakarta i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar