måndag 12 mars 2012

Basket och mello

Igår söndag var det golf för Engström och basket för oss andra. Hugo spelade två matcher. De vann den första stort och Hugge lyckades denna gång sätta massor av skott. Det missade han ju sist. I basketligan i år får de som går i sexan och femman vara med. Det är lite skillnad i längd på grabbarna.


I andra matchen mötte de 'fusklaget'. Killen som sköter lagindelningen lyckades få hela sitt lag från förra året att bilda ett 'nytt' lag i år igen, med de längsta killarna i ligan.... Det gick dock toppen för Hugos lag mot dem i alla fall. De dominerade och vann den matchen med 38-20.

Hugos tränare i basket heter Toto. Han är Hugos fotbollstränare också. En mer dedikerad man får man leta efter. Han har flera barn som han tränar i olika sporter. Han är alltid igång. Han fotar på matcherna. Han har tydligen ett eget företag och kommenterar NBA i indonesisk TV. Jag förstår inte hur han hinner med allt.


När jag handlade på vägen hem kunde jag inte motstå att köpa den lilla grisen som både snarkar och rör på ben och tryne. Den är så söt och har redan blivit allas gullegris.


Den fick även vara med vid middagen som för övrigt var helsvensk.


Vi åt Mamma Scans köttbullar som Ankie hade haft med sig och svensk brunsås. Så gott tyckte barnen.


Kvällen blev också helsvensk. Då såg vi den första deltävlingen av Melodifestivalen och åt svensk choklad. Torsten Flink var ju riktigt bra.


Jag har idag annars varit på möte med Nordiska Klubben. Vi planerar en stor kräftskiva i höst och jag och Gunilla ska vara sponsoransvariga.

Vår bordskiva i marmor var ju inte helt OK när den levererades. Idag var stenfirman här när jag var ute och slipade om den. Den ser värre ut nu än innan. Man blir galen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar