torsdag 15 mars 2012

Hektiska dagar

Det har varit fullt fart hela veckan. Jag har 'jobbat' flera dagar. Med skolan, med kräftskivan, med semesterplaner, med biljettbokning, bahasalektion, med mera, med mera. Har suttit vid datorn flera dagar. Trots det är min mailbox full. Inte ens när jag jobbade hade jag så många mail i min inbox.

Igår hade jag dock ett mycket trevligt arbetsmöte med Gunilla på Puri Santi spa. Vi fixade naglarna och pratade sponsorer till kräftskivan.


Sen vidare direkt till svenska skolan där jag skulle assistera fröken Lotta. Innan skolan behöver barnen lite mellis. Sara fick sushi igår. Det är hennes favoritmellis. Sara och hennes kompisar brukar dela på sina olika mellisar och sin medhavda luncher. Det blir som fyra små rätter nästan.


Höjdpunkten i Saras grupp är charaderna de gör på slutet.


Barnen har någon träning nästan varje dag. Även Sara som nu spelar i två olika fotbollslag. De glömmer ofta att få med sina träningssaker så vår stackars chaffis kör fram och tillbaka mellan skolan och huset flera gånger varje dag.

Jag var på bokklubb hemma hos Boel igår också. Vi hade läst 'Nu vill jag sjunga dig milda sånger' av Linda Olsson. Den fick det högsta sammalagda betyget någonsin i klubbens historia. Starka fyror från nästan alla.

2 kommentarer:

  1. Oj oj bissy bissy! Bra att du håller tempot uppe! Du har ju 1000 grejer igång hela tiden. Tips till att barnen ska komma ihåg är att vägra låta chaffisen hämta sakerna. Så kanske de kommer ihåg till nästa gång så det inte går att träna i vanliga kläder.....;) kram H

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset! De är helt hopplösa.

    SvaraRadera