onsdag 7 mars 2012

Svenska skolan

Eftersom norska Torill skulle på tur i Sentul idag, fick jag spela tennis med en sparringpartner imorse. Det var så hysteriskt varmt att jag ett tag trodde att jag skulle få en hjärtinfarkt. Pust!

Annars har jag också köpt en dator. En som bara är min. Jag ska inte ha några spel eller filmer på den - bara mina bilder. Jag fick då en Fortune Cookie med lott i på köpet - och vann en röd T-shirt som det stod Windows på. WOW!
Jag köpte även en extern hårddisk med extrastort minne - 1 TB. En kompis här - J, har idag laddat ner 96 svenska filmer och TV-program åt oss. Det ska bli fantastiskt kul att se 'Melodifestivalen', nya serien med Ove, 'Halv åtta hos mig', Skavlan, med mera, med mera.... Jippie säger vi alla!


På eftermiddagen assisterade jag i den svenska skolan. Skolan har undervisning tisdag och onsdag och får nyttja JIS lokaler. På tisdagar går de yngsta skolbarnen. Vi har då en öppen förskola samtidigt. På onsdagar har vi lektioner för de äldre skolbarnen som är indelade i två grupper. Förskolan leds av föräldrarna, med fröken Lotta behöver också assistens i klassrummen. Idag var det alltså min tur. Jag hade lektion för Hugos lilla grupp på fyra elever - den äldsta gruppen. Jag fick ett papper med en lektionsplan på av Lotta och fick leda lektionen själv. Vi pratade om tidningar och hur man skriver en artikel. Barnen fick sen göra olika uppgifter på detta. Det var riktigt kul.

Den yngre gruppen idag var något större. Där höll fröken Lotta i trådarna hela tiden.


Jessica assisterar varje gång. Hon har hand om högläsningen.


Vi satt i Saras bahasaklassrum. Nedan syns ett arbete som hon och Noah har gjort tillsammans. De har skrivit både på indonesiska - bahasa indonesia, och engelska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar