fredag 16 mars 2012

Bullbak och ny skräddare

Igår var det bakdag. Jag bakade först bröd till bahasalektionen på morgonen och satte sen en deg till på eftermiddagen. Då blev det bullar med mandelmassa i.


Mandelmassenassebullar. Så gott.


Idag följde jag med Gunilla och Simone till tygmarknaden Majestic igen. Simone visade oss var hennes skrädderska höll till.


Det var ovanpå den lokala matmarknaden. Där kunde man också köpa tjusiga muslimska kläder och huvudbonader i alla möjliga färger.


Sömmerskan Jingga höll till i ett litet krypin. Jag ska kopiera en favoritklänning.


Gunilla beställde flera saker.


Nu väntar en riktig partyhelg. Ikväll är vi bjudna till ett indonesiskt par som bor granne med självaste presidenten. Imorgon är det stor bal till S:t Patricks ära. Jag ska då gå till frissan och fixa något kul (!) och även bli sminkad. Chrille håller på och syr upp en smoking. Han beställde den i måndags och första provningen var igår. Den satt tydligen som en smäck så förhoppningsvis är den klar till imorgon. På söndag är det lunch hos chefen... och Chrille ska däremellan hinna klämma in en golf med honom också. Jag ska hinna gå på fotboll och servera snacks imorgon också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar