tisdag 9 april 2013

Årsmöte

Här är det lite tomt när alla har åkt och vardagen tagit vid igen. Jag har dessutom varit fortsatt krasslig så det har dessutom varit ovanligt lugnt. Vi har dock tröstat oss med svenskt godis och igår åt vi en riktig svensk klassiker i form av ungstekt falukorv - alla åt så öronen skakade.

I helgen spelade Chrille golf medan jag och Sara roade oss på egen hand eftersom Hugo hängde med Theo både lördag och söndag. Vi var bland annat på PIM och där hade Forever 21 - Saras favoritaffär just nu, öppnat en ny butik. På lördagskvällen kom Halle över och vi gick alla (utom Hugo) på bio och såg Identity Thief som var ganska rolig.


Vi var också en sväng på Poins Square och köpte en packe nya filmer. Igår såg vi Hitchcock-filmen som handlade om hur han gjorde Psycho.


Sara sitter och håller på med sin nya mobil precis hela tiden. Det har redan visat sig att hon har helt fel typ av abonnemang och pengarna på kontot tar slut hela tiden. Det måste bytas bums så vi inte blir ruinerade när hon surfar oavbrutet. Hon har smyckat sin handfree så det är färgglada pärlor längs hela sladden.


Vi har också lokaliserat Kattis klocka som hon råkade lägga i sin kasse med skräp. Personalen hade hittat den vid städningen, men inte sagt något till oss förrän jag frågade om de hade sett någon klocka....


Min gamla bahasa indonesia-grupp är numera helt upplöst eftersom Gitte inte har tid att fortsätta. Det är så trist - en epok går verkligen i graven och jag kommer att sakna att träffa tjejerna varje torsdagsmorgon. Jag har dock lyckats komma med i en annan grupp och var på den första lektionen med dem idag.  Det är samma lärare - Ibu Tetty och jag träffade engelska Liz och Jane idag. Astrid är den fjärde eleven och jag vet inte vilket land hon kommer från ännu.
Det trista är dock att de träffas på tisdagar så nu ryker min bootcamp-träning som också är just på tisdagar.

Idag hade nordiska klubben också årsmöte hemma hos Melissa. Vi hade bestämt att det även skulle vara ett member appreciation-möte och det bjöds därför på lunch och vin som hade blivit över från tidigare klubbtillställningar. 
Officiellt är jag inte Sverigerepresentant längre utan det är min golfkompis Mari som axlar den rollen från och med idag. Ingen vill dock vara president eller sekreterare i klubben, så vi får väl se om klubben överlever.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar