söndag 28 april 2013

Morgonmarodör

Igår lördag var det fotbollsturnering för Sara. Fyra flicklag var med - två lag från JIS, ett från den brittiska skolan och ett indonesiskt gäng. Saras lag gick och vann hela altet. Så duktigt. Nästa vecka har de final i Greenfield-cupen.


Det var varmt som vanligt. Saras lilla vattensprutare med fläkt kom väl till pass.


Jag var snack mom och bjöd på frysta apelsinklyftor, vattenmelon, dricka och choklad. Tjejerna käkade upp allting igår.



Det blev bio för Chrille, Sara och mig på kvällen. Vi såg Oblivion med Tom Cruise eftersom Chrille insisterade på att vi skulle se just den - trots att Hugo sågat den tidigare. Apropå såga så har vi blivit väckta av sågning och bankande både lördag och söndag morgon vilket är oerhört irriterande. Tidigt dessutom. Igår skickade jag ut Iyem för att säga till morgonmarodörerna. Ingenting hände. Idag gjorde vi slag i saken och gick ut för att säga till själva och hittade en liten gubbe som tydligen öppnat verkstad i en gränd ett hus bort från oss.


Vårt hus är bakom trädet och verkstan bakom den gröna grinden. Jag pratade med gubben på min bästa bahasa indonesia och sa att han inte kunde dra igång alltför tidigt på helgdagar utan hålla sig till arbetsdagar. Han svarade då att alla dagar var arbetsdagar för honom....


Jaja, men han kan planera sitt jobb bättre. Igår bankade han bara under tidig morgon och det var helt tyst från honom resten av dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar