fredag 12 april 2013

Tyg och sömnad

Igår var jag på lunch med telecomfruarna. Renee som är i stan från KL drog ihop hela gänget igen. Eftersom tre av oss kommer från Indien fick det bli lunch på Ganesha - en indisk restaurang. Indiskorna käkar helst indiskt. Alltid. Vi åt buffe så vi storknade. Det var urgott och indiskorna visade hur man skulle äta vissa rätter vilket var toppen. Det blev en lugn middag hemma med biff och bea på kvällen. Sen såg vi Mästarnas mästare som Jessica så snällt laddat ner åt oss.

Idag var jag hos Isabell en sväng på morgonen för att planera en utflykt med vår Indonesian Heritage-grupp. Jag åkte sen vidare direkt till tygaffärerna i Pasar Mayestic. Hela det området var ganska så nedgånget när jag kom till Jakarta för drygt två år sedan, men har nu fräschats upp undan för undan. Nedan en modell av den stora nya shoppinggallerian som öppnats.


Det finns en del slitna kåkar kvar med hål-i-väggen-affärer runtomkring det nya. Jag letade efter tråd och blixtlås och hamnade i nedanstående affär.


Där satt det också en massa herrar på rad som sydde. Vilken tur man kan ha ibland! Jag lämnade snabbt in det som skulle lagas. Två USD kostar det att byta blixtlås. Och då betalar jag antagligen bule-pris.


Jag gick vidare och köpte en massa fina skjorttyger till Chrille och letade också efter gardintyg till TV-rummet. Isabell visade sina mörkläggningsgardiner i ett fleeceliknande tyg som verkade så bra - sådana finns på hotell bland annat. Tyget är väldigt lätt vilket passar för de stora dimensionerna som behövs här.


Nu ska jag bara mäta och åka tillbaka och beställa.


Fredagskvällen blir trist för min del. Alla är ute på var sitt håll utom jag som bara ska vara hemma. Sara är på sleepover hos en ny kompis och Hugo åkte precis iväg på bio med tre kompisar som sen ska hit och sova över. Chrille är på företagsfest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar