torsdag 25 april 2013

Omramning

Idag låg denna lilla sötis alldeles blickstilla på golvet i gästrummet. Han hade antagligen tagit sitt sista andetag bara några timmar innan och hans kostym såg ut att vara någon storlek för stor.


Även jag har varit stilla en hel del på sista tiden. På grund av en förkylning. Jag har varit smårackig i snart en månad nu och är så trött på det. I tisdags åkte jag och Birgitta och fixade ögonbrynen på Browhouse i Senayan City. Vi såg båda helt sönderslagna ut efter en omgång med pincetten där. Sen orkade jag inte så mycket mer den dagen och bäddade ner mig i sängen eftersom jag hade lite feber och halsont. Det är övergång mellan den våta och torra årstiden här just nu och då brukar det florera en massa infektioner. Hugo är jättesnorig han också och Sara har dragits med en förkylning i drygt en vecka nu.


Igår låg jag och vilade hela dagen men kände mig jättepigg på eftermiddagen och åkte iväg på bokklubbsmiddag hemma hos Jessica på kvällen. Vi skulle ha läst boken om tigermamman tills igår. Jag hade läst den långt innan och de flesta tyckte att det hade varit intressant läsning. Det var nog sista gången man var hemma hos Jessica. De flyttar hem till Älmhult nu i sommar. Det var härligt att komma iväg hemifrån ett tag. Det är så trist att bara vara hemma.


Idag känner jag mig starkare än på länge så jag har varit ute och gjort några ärenden. Jag lämnade bland annat in nedanstående tavla för omramning eftersom en renare passepartout behövs och ramen är alldeles repig.


Jag hittade med hjälp av AWA:s Shopping Guide en liten ramaffär på Jalan Benda. Det ska var klart om två veckor och blir resultatet bra så har jag fler tavlor som behöver pysslas om.


Barnens en månad gamla skrivbord ser redan för slitna och trista ut. De har blivit repiga och färgen har lossnat på en del ställen. Blir man inte matt? 



Nu ska jag sätta mig och maila till Meja-Meja som tillverkat skrivborden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar