onsdag 17 april 2013

Fixardag

Eftersom Engström inte är hemma har jag bilen hela dagarna. Jag passade därför idag på att göra en massa praktiska saker såsom att handla inför en kommande födelsedag.
Jag har även börjat att städa bland alla mina bilder och insett jag att jag har en del som ligger lagrat på tre olika datorer. Datorer som dessvärre slutat att fungera av olika anledningar. Jag åkte därför till Poins Square för att köpa så kallade harddrive connectors. (Plus i kanten för mig som lärde mig hur jag skulle göra genom att titta på ett klipp på Youtube). Jag hamnade på nedanstående ställe där de hade sådana till i alla fall två av hårddiskarna. Jag fullkomligen älskar plan 2 på Poins Square - där kan man alltid få hjälp med det tekniska. Killen i affären övertalade mig också att försöka laga två av datorerna som han tyckte fortfarande hade en hel liv i sig.


Det kostade heller ingenting att få hjälp att plocka ut hårddiskarna och ordna anslutningarna. Att laga datorerna skulle kosta cirka 50 USD stycket. Som hittat.


Så nu är det bara att tuta och köra.


Annars har vi hantverkare i huset igen. Denna gång är det elen i bland annat gästrummet som inte fungerar. Ägarens killar har redan varit här två gånger i detta ärende men inte lyckats lösa problemet. Jag hoppas att elektrikern som ska komma imorgon fixar det.


Ett vansinnigt åskoväder har placerat sig rakt ovanför oss nu på eftermiddagen. Det har blixtrat och dundrat i cirka två timmar och det håller på fortfarande. Huvudvärken är därför tillbaka. Takläckaget likaså. Denna gång rinner det in genom glastaket i gästbadrummet.


Det har gnölats lite här hemma över vardagsmaten på sistone. Att den inte är tillräckligt varierande och god. Jag har därför skaffat en ny app i telefonen som skickar ett middagstips varje dag. Bra med inspiration då de övriga i familjen vägrar att komma med förslag på middagsmat. Idag blir det vitlöksostfylld och baconlindad fläskfile.


I gräddsås och med pasta till. Det ska bli gott. Vi äter inte så mycket fläskkött här annars.

2 kommentarer: