söndag 14 april 2013

Ett experiment

Hugo, Andy och Diego gick till en spelhall efter bion på PIM i fredags. De vann en massa biljetter, men eftersom klockan var mycket hann de inte hämta ut sina priser. De var helt uppspelta när de kom hem och åkte tillbaka till PIM redan på lördag morgon och bytte in sina biljetter mot .... wait for it... pennor. -'Jag behövde ändå pennor', sa Hugo.


Eftersom barnen ändå inte var hemma och protesterade fick jag äntligen med mig Chrille på lunch till den indonesiska restaurangen Cafe Senayan. Han hade varit på firmafest kvällen innan och var egentligen kanske inte sugen på just indonesisk mat.


Vi beställde käk för ett helt kompani. Fisken tyckte jag var jättegod.


Gado-gado - det vill säga kokta grönsaker i jordnötssås, var jättegott det med.


Nasi goreng ayam = fried rice with chicken.


Min nya favorit: tahu telor = tofu och ägg. Chrille tyckte inte maten var något märkvärdig eller god. Detta var ett experiment sa han. Jag gillade det.


Vi orkade inte äta upp allt. Vi smakade inte ens på kycklingspetten utan tog med oss de hem.


Det blev en runda golf på Pankan efter lunch och Chrille vann matchen  med två hål.
Det var en fantastiskt fin dag även om det inte framgår av bilden nedan eftersom det mulnade till mot slutet. Det blåste friskt och himlen var helt klarblå vilket ju hör till ovanligheterna här.


Det blev bio på Lippo Mall på kvällen där de hade stor modevisning.  


Chrille och jag såg Olympus has fallen som hade en fantastiskt scen i vilken terrorister tog över Vita huset. Barnen såg då samtidigt Identity thief som Hugo inte hade sett tidigare. Sara hade visserligen sett den en gång innan, men hon hade sett Olympus has fallen hela två gånger tidigare.


 I popcorn-kön.

'

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar