lördag 6 april 2013

För tidig födelsedagspresent....

Chrille kom hem med en ny telefon häromdagen. En Samsung Notebook 2. Vi berättade det inte för Sara utan frågade om hon visste vad det vad det var för en telefon i hopp om att kunna ge den till henne när hon fyller år. -"Om ni köper en sån till mig så kommer jag inte att ta emot den. Jag vill bara ha en iphone", vad hennes svar. Hon har önskat sig en iphone ganska länge nu. Hon har även skrivit en hel uppsats om detta då de nyligen har tränat på persuasive writing i skolan. Uppsatsen var direkt riktad till oss föräldrar.

Jag tog då den nya telefonen och packade in min gamla iphone i Samsungsfodralet.


Do not judge the book by its cover, sa vi så hon inte skulle slänga paketet i väggen.


Hon var sådär nöjd när hon fick bort omslagspappret.


Men sen så...


Äntligen!


Gissa vem som sitter och håller på med sin nya telefon hela dagen idag?


Självklart var vi tvungna att på en gång åka och få hennes simkort klippt till rätt storlek. Vi var i en liten affär i Lippo Mall där man gratis kunde ladda sin telefon medan man till exempel gick och handlade i mataffären mittemot.


Jag satt och flyttade in i min nya telefon hela eftermiddagen igår. Jag fick ladda ner flera program för att få över alla kontakter och allt annat som jag ville spara. Det var lite struligt. Notebooken verkar dock fungera bra även om det är lite stor. Men man vänjer sig snabbt.


Igår var jag annars och åt lunch på Koi med Gunilla, Isabelle och Gitte. På kvällen hade Claire och Amit ett farewellparty på Shye. Vi åt en jättetrevlig middag med Gunilla och Isabelle & Fredrik på Mama Rosy - en ny italiensk restaurang i Kemang, innan partyt. Tyvärr så mådde både jag och Chrille lite tjyvens så vi fick skippa festen och åka hem och lägga oss direkt efter middagen.

Barnen var som vanligt på sleepovers igår. Sara hos holländska Maureen och Hugo hos Theo.
Idag blir det en lugn kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar