tisdag 30 april 2013

Valborg med såpbubblor

Glad Valborg! 
Gud vad det hade varit roligt att susa hem ikväll för att hälsa våren välkommen och skåla för kungen.


Här är det vanligt skoldag idag och jag har roat mig med att äntligen lämna in alla våra filmer till nedanstående ställe för att föra över allt till DVD-skivor. Vi har genom åren filmat med en mängd olika videokameror och jag lämnade därför in både VHS-kassetter, andra kassetter i två olika mindre storlekar samt ett helt gäng små mini-skivor. Jag blev överlycklig när de sa att det inte skulle bli några problem. Gud så bra om det verkligen stämmer för de gamla kassettkamerorna har jag inte kvar längre. Resultatet får vi se i nästa vecka.


Det låg en liten död fågel vid poolen precis.


Men han var inte död visade det sig när jag stog och fotade utan började blinka helt plötsligt. Jag försökte då vända honom rätt så han skulle slippa att ligga på rygg.


Hoppas att han kan flyga iväg snart.


Sara blåser såpbubblor nu på eftermiddagen innan det är dags att åka till fotbollsträningen.








Imorgon, den 1:a man, är det vanlig skol- och arbetsdag också. Man har dock varnat för stora demonstrationer och då ska man inte bege sig ut i trafiken i onödan. Man kommer bland annat att protestera mot höjda bensinpriser eftersom de stora subventionerna på bensin skall tas bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar