onsdag 1 maj 2013

Läsväder

Nej, den lilla fågeln klarade sig inte och Sara hade en liten begravningsceremoni för den igår.


Hon kom sen hem efter träningen med pokalen som de vann på fotbollsturneringen i lördags. Alla flickor ska få ha den hos sig i några dagar och nu är det alltså Saras tur att ta hand om det tjusiga priset. Hon är så stolt.


Idag har det varit ett fantastiskt väder på förmiddagen och jag passade då på att simma några längder i poolen eftersom jag knappt har rört på mig på drygt en månad nu. Vädret har dock snabbt slagit om och det regnar friskt nu på eftermiddagen vilket är ganska så skönt. 


Perfekt läsväder med andra ord. I bokkklubben läser vi nu en spännande bok om sjöfarare på 1500- och 1600-talet som seglade till de olika indonesiska öarna i jakt på kryddor.


Jag har annars varit hos danska Vibeke idag och lämnat in några smycken för rengöring och lagning. Vibeke har en egen smyckesverkstad här i Jakarta och jag har även beställt ett armband i silver. Om det blir bra ska jag beställa ett i guld också. Nu ska jag beställa fler flygbiljetter. Till julresan denna gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar