måndag 20 maj 2013

Bortskämd unge

Idag har jag gjort ärenden åt lilla Bafs. Det vill säga Sara. Hon ska ha födelseparty här hemma hos oss i helgen. Jag tror att det blir nu till helgen men man kan aldrig veta -  hon måste synka med sina polare. Alla ska tydligen ha fest nu under de två sista veckorna innan sommarlovet.
Jag åkte därför till ITC Fatmawati för att köpa en pinata. Det finns en liten affär där de säljer saker till barnkalas. Jag köpte en jättefin Hello Kitty-pinata men den fick tyvärr underkänt. Nästa gång köper jag en stålmannenfigur istället. Bortskämda unge.

Jag var också på jakt efter en Elvis-kostym, men det gick inte att hitta någonstans. På några kostymuthyrningsställen visste man inte ens vem Elvis var....


Sara var på besök i Middle School förra fredagen. Hon är så nöjd att hon ska få börja där efter sommaren.


Idag fick barnen äta middag på egen hand. Vi vuxna har en fastedag idag.


De har precis ätit en av Saras favoriträtter just nu - pestokyckling.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar