onsdag 29 maj 2013

VPA-koncert på JIS

Det blev en lång utflykt till Mangga Dua idag. Jag och Isabelle hade siktat in oss på att vara där länge och inte behöva stressa hem, men man orkar inte mer än ett antal timmar i detta shoppingmecka. Det har dessutom tillkommit en helt ny väskgata sedan sist. Butikerna där är snäppet tjusigare än på den gamla - det är vitmålat och glansigt och utbudet har blivit ännu större.


Idag var jag bland annat på jakt efter en datorväska till Chrille. Jag plåtade ett antal sådana och skickade bilderna till honom vartefter så att han fick vara med och välja.


Efter en snabb vända hemåt var det dags att bege sig till skolan där det idag var föreställning. Redan i entren på FAT, Fine Arts Theater, var det konstutställning där man såg vad studenterna i Middle School hade gjort i ämnet Art under det gångna året. 




 Hugo har haft ämnet Movements denna termin och han uppträdde i två olika nummer.


Det ena på nedanstående tema.




Jag hade trevligt sällskap av Jessica vars dotter Amelia också var med i showen med sin dramagrupp.


Givetvis fick vi även avnjuta flera låtar som Band levererade. Jag blev lite imponerad när jag hörde att många som var med i orkestern inte spelade något instrument när de gick med i denna grupp 


Proffsigast utan tvekan var strings - som alltid. Det är nästan bara asiatiska barn i stringsgänget. Himmel vad de spelade. De var det enda som fick dra ett extranummer och deras lärare såg väldigt nöjd ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar