onsdag 15 maj 2013

Pyssel och marknad

Igår hade ANZA, det vill säga de autraliensiska och nya zeeländska damern, sin vårmarknad. Jag och Isabelle var där och strosade runt en stund. The snake lady - i sjalett nedan, var där som vanligt och sålde sina väskor och plånböcker i orm- och ödleskinn. Gitte var också där och sålde sina fina saker.


Det blev strömavbrott två gånger under tiden som vi var där och det blev helt beckmörkt i rummet. Som tur var kom strömmen tillbaka snabbt bägge gångerna. Jag köpte lite smågrejer och några fina kort och planscher som jag ska låta rama in och ge bort i present.


Idag åkte jag och Isabelle till en ramverkstad för att beställa inramning av det vi hade köpt dagen innan. Simon - han som har ramverkstaden, är en duktig fotograf också och säljer sina bilder i ett galleri bredvid. Han tar bland annat fantastiskt fina porträtt och bilder från Jakarta som han gör otroligt häftiga collage av. Jag ska nog köpa några sådana så småningom.


För att komma till galleriet går man genom en smal gränd från Jalan Benda.


Det är så fina väggar längs gränden och dörren in till galleriet är också färgglad.


Jag hade sedan några ärenden att uträtta men tyvärr ingen bil idag så det fick bli bajaj istället. Ett bensinstopp började färden med. 


Jag åkte bland annat till möbelaffären Informa för att barnen säng som jag köpt där har pajjat. Eller snarare hjulen under den skjutbara madrassen har helt gått sönder.


Hjulen i tunn plast kanske ser ut att tåla en liten leksaksback och inte en stor och tung madrass med ett stort barn på. Inte så konstigt att de för länge sedan har gett vika utan att vi märkt det. Informa ska i alla fall komma hem till oss imorgon och montera nya hjul. I samma taskiga kvalitet dock. Jag ska leta efter ett par bättre hjul så småningom. Jag fick dessutom beröm för min bahasa indonesia i affären.


Jag åkte också till Adorama för att hämta alla våra filmer som jag låtit lägga över på DVD-skivor. Vi har suttit och tittat på en hel del härliga snuttar från när barnen var små nu på eftermiddagen. Så kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar