lördag 18 maj 2013

Stort party ikväll

Sara var på ett farewell party hemma hos svenske Adam igår kväll och de hade haft det så kul! De hade bland annat badat i poolen och ätit middag på Pepe Nero. Adams mamma Jessica hade stått ut med 20 barn i 9,5 timmar och borde få en medalj efter den bedriften. Adam och hans familj flyttar hem till Sverige nu i sommar och de kommer att bli saknade här i Jakan.


Jag hann med en sedvanlig fredagsgolfrunda med Birgitta och Sine igår. Vi var på den fina Rainbow Hills-banan ute i Sentul. Dessvärre spelade jag katastrofalt och måste ta lektioner i nästa vecka. Jag träffar knappt ett slag på fairway helt plötsligt.


Jag och Chrille hann med en bio på kvällen. Vi såg Gatsby med Leonardo DiCaprio. Storyn var kanske i tunnaste laget, men scenografin i fílmen var helt fantastisk. Gud vilka häftiga partyscener man hade fått till. Vi var på Lippo Mall i Kemang och dessvärre fick vi inte parkera vår Toyota utanför lobbyn.


De platserna är tydligen reserverade för de riktigt fina bilarna. Typiskt Indonesien.


Ikväll ska vi på stort party. Det är BWA - Brittish Women Association, som har sin årliga fashion show. Det blir en stor smokingmiddag med modevisning. Jag har förberett mig för detta nu i veckan bland annat genom att i torsdags sitta hos frissan i dryga två timmar. Dels för att få en stärkande keratinbehandling, dels göra en provuppsättning. Jag hade googlat fram en frisyr så frisörskan skulle ha ett hum om hur jag hade tänkt mig det hela. Jag hade hittat en bild på J.Lo som hade en snygg beehive and alla i salongen skrattade gott åt mig och kallade mig sedan för J.Lo hela tiden. Sen gick jag till en annan salong för en mani-pedi. Jag satt där i dryga två timmar också och höll till slut på att storkna. Det kan bli för mycket av det goda.


Jag hade tur som fick en tid hos frissan för håruppsättningen idag eftersom alla bokar månader i förväg inför ett sådant event. När jag bokade hade de precis fått en avbokning. Så här blev resultatet.


Jag fick sedan nästan en chock när jag skulle betala. Det kostade bara cirka 18 USD - inklusive provuppsättningen häromdagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar