torsdag 23 maj 2013

Husproblem igen

Igår när jag kom hem från min tre timmar långa och varma promenad i China Town såg jag verkligen fram emot att ta en lång dusch. Men icke. Vi hade inget vatten alls i kranarna här hemma. Tydligen hade någon vattenledning uppe på taket- där vi har vattenpumpar, gått sönder. Ägarens killar upptäckte detta som tur var när de ändå var här i huset och lagade poolmaskineriet som varit trasigt den senaste veckan. De lagade även glastaket igen eftersom det har läckt på sistone. Dessvärre hann de knappt mer än att gå utanför dörren förrän vattenledningen på taket pajjade igen. Jag fick åka till bokklubbsmiddagen hemma hos Carmela alldeles kladdig och svettig efter att bara ha tagit en så kallad mexikansk dusch. Sara - som varit på fotbollsträning, och Hugo fick bada i poolen på kvällen.

Mer problem i huset upptäckte jag idag då jag kom hem från gymmet där jag passade på att duscha. Vi har sedan en tid tillbaka haft stora svarta myror i gästbadrummet. Myrorna har varit mycket stora och några har haft vingar vilket jag tyckt varit lite konstigt. Vi har sprejat och sprejat och eftersom vi inte sett några den senaste veckan har vi trott att problemet varit ur världen. Men icke. Myrorna var visst inga myror utan termiter. Så här såg det ut bakom byrån i gästrummet.


Så äckligt! Möblemanget i gästrummet är helt angripet av termiterna. Ägarens män har idag köpt medicin mot dem och det ligger vita myror, som man kallar dem för här, överallt.


Hela garderobsväggen är också angripen. Det är lite trist att ägaren inte har gjort någonting för vi har visat upp den fuktiga garderoben och de stora myrorna för ägarens killar för länge sedan.


Här har man målat på någon vit sörja. Och sprayat med insektsmedel. Jag gick nästan i taket för jag vet hur det kommer att bli när de aldrig gör något ordentligt. De kommer att vara här varje vecka framöver och spraja med insektsmedel om de inte får tag på drottningen. Jag har krävt att de ska ta hit en riktig sanerare. Fortsättning följer.


Det var skönt att åka hemifrån en stund och gå på golflektion med Birgitta istället.


I Pondok Indah, vid golfbanan, har man byggt en ny och snygg driving range. Vi fick goda råd av Mark som bott här i över 20 år och försörjer sig som golftränare.


Ikväll är det tjejmiddag igen. Då ska vi ut och käka med Boel som är i stan för sin dotters graduation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar