fredag 24 maj 2013

Liten tjejmiddag

Eftersom Boel är i stan skulle fem av oss Jakartafruar gå ut och käka middag med henne igår kväll. Jag var den enda - förutom Boel, som dök upp. De andra bangade. Boel fastnade dessutom i rusningstrafiken och jag spenderade över en timme i Luna Negras bar helt själv där jag bland annat beundrade de tjusiga armaturerna. Jag är lite sugen på att köpa något liknande. 
Jag beställde i alla fall in en flaska vitt men bartendern råkade öppna en röd. Jag gick med på att ta den röda istället och fick då en complementary nachos-tallrik. Alltid något. Torill dök upp senare på kvällen och joinade oss en stund. Vi satt och snackade länge, länge.


Idag fick jag skippa golfen. Dels orkade jag inte gå upp så tidigt eftersom det har varit två sena kvällar i rad, dels skulle Sara redovisa sitt legacy-projekt i skolan direkt efter lunch.


Sara hade gjort ett arbete om Elvis Presley.


Så tjusigt så. Trots att vi inte hade fått fram någon Elviskostym.


Imorgon väntar ett möte med husägaren. Förutom termiter tänkte jag även ta upp de fuktiga väggarna med honom. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar